lørdag 5. september 2009

Makom lilmod

Beit Skandinavia = hjemmekoselig. Engasjerte mennesker. Håkon og Sissel med oppriktige ønsker om at vi skal ha det godt, og lære Israel å kjenne. To ekstra bestemødre som maler vegger, steker lapper til oss og snakker bestemorengelsk.

To minutter å gå til stranda. 31 grader i Middelhavsvannet, -og på soverommet om natta. Konstant klamme, unntatt i kirka idag, der var det air condition, men varme mennesker. Vi liker oss.

"Makom lilmod" betyr "et sted å lære". Vi begynner med praksis på mandag, men har allerede begynt å lære. Å kjenne mennesker, historie, kultur, språk, hverandre. Vi tror dette blir bra!

Laila tov; god natt:)

3 kommentarer:

  1. himmel og hav dere er i israel!!! solveig!!!!!hei!!!

    SvarSlett
  2. michelle!!! hei!!! jeg veit-- sjuukt. men tror dette blir bra ass!! bra land og bra gjeng! vi holder kontakt babe!! det kommer snart en update mail fra meg;) love love

    SvarSlett
  3. oooh-du er safe og god!
    gleder meg allerede til du kommer hjem jeg sol!!!
    men jeg vet at du kommer til å ha det så sykt bra der nede!!
    veldig veldig glad i deg:)

    SvarSlett